Najważniejsze informacje
Klient
Jak wynika z Raportu „E-Commerce w Polsce 2021” przygotowanego przez firmę badawczą Gemius, już 77% polskich internautów kupuje online, a prawie 1/3 ankietowanych zamawia w sieci więcej produktów niż przed pandemią. Jeśli przyjmiemy ponadto, że aż 76% badanych do zakupów w sieci wykorzystuje smartfona, wyłania się obraz, w którym firmy kurierskie stają przed wyzwaniem obsługi gwałtownie wzrastającego wolumenu zamówień.
Wiele lokalizacji, krótki czas i duże zapotrzebowanie
Klient jest liderem w oferowaniu nowoczesnych usług logistycznych i pierwsza firma w Polsce, która stworzyła sieć Paczkomatów samoobsługowych, przyczynia się do zmian na rynku e-commerce, ale także mierzy się z ich konsekwencjami. Ma to miejsce szczególnie w zimowym okresie świątecznym, który dzierży rekordy w liczbie spływających i koniecznych do obsługi zamówień.
Mając to na uwadze, firma zwróciła się do EWL z prośbą o rekrutację kilku dwudziestoosobowych grup pracowników do sortowni, mieszczących się w różnych lokalizacjach w kraju. Klient za cel główny postawił rekrutację personelu, który będzie odznaczał się sprawnością manualną oraz niska rotacja. Warunkiem koniecznym było także przeprowadzenie rekrutacji w możliwie najkrótszym czasie, zastrzegając jednocześnie, że EWL nie będzie posiadało wyłączności na proces.
Indywidualne podejście do każdej z lokalizacji
Kluczem w przeprowadzeniu skutecznego zatrudnienia, było zdiagnozowanie konkretnych potrzeb pracodawcy przy jednoczesnym, szczegółowym rozpoznaniu specyfiki pracy na stanowisku pracownika sortowni. EWL zawsze indywidualnie podchodząc do wymagań stawianych przez klienta, poprzedza każde działanie w zakresie pozyskania personelu, wnikliwą analizą potrzeb drugiej strony.
W związku z wielością lokalizacji, podjęto decyzję o rekrutacji z rynku lokalnego z wykorzystaniem szerokiej sieci partnerów firmy. Dzięki temu udało pozyskać się odpowiednią liczbę kandydatów, którzy po przeszkoleniu przez klienta, podjęli pracę w różnych częściach Polski.
Podobnie jak w kwestii wymagań danego stanowiska pracy, również na obszarze samego procesu prowadzenia rekrutacji, EWL stosuje indywidualnie, szyte na miarę projektu, narzędzia, które pomogą zaadresować wymagania klienta.
EWL – szybko i skutecznie
W wyniku współpracy z EWL klient zwiększył liczbę pracowników w lokalizacjach, na których odczuwał braki kadrowe. Nie musiał również obawiać się o deficyt rąk do pracy podczas szczytowego okresu, kiedy wysyłane jest najwięcej paczek.
Nasza firma zrekrutowała ponad 100 pracowników z rynku lokalnego w ciągu niecałych dwóch tygodni. Pozwoliło to zacieśnić współpracę z klientem, który regularnie zgłasza się do nas z kolejnymi zamówieniami, a także umocniło pozycję EWL jako solidnego partnera i dostawcy pracowników tymczasowych.
Warto wiedzieć
Indywidualne podejście do potrzeb przedstawionych przez klienta, pozwoliło na zatrudnienie ponad stu pracowników z rynku lokalnego w ciągu niecałych dwóch tygodni. Owocna współpraca zacieśniła również relacje biznesowe i wzmocniła wizerunek EWL jako sprawdzonego partnera i dostawcy pracowników tymczasowych.
Kluczem do sukcesu w projekcie, było zastosowanie indywidualnego modelu współpracy, w którym na pierwszy plan wysuwają się:
- rekrutacja kandydatów z rynku lokalnego chętnych do pracy w branży logistycznej,
- odrębne podejście do każdej z lokalizacji – zbadanie potencjału rekrutacyjnego oraz wykorzystanie sieci partnerów w całym kraju,
- szczegółowa analiza specyfiki pracy na stanowiskach, w ramach których prowadzona była rekrutacja.
Wyzwania, z którymi mierzył się jeden z liderów usług kurierskich w Polsce, są tożsame dla wielu firm tej złożonej i wymagającej branży. Szyte na miarę podejście zaproponowane przez agencję zatrudnienia EWL, zaowocowało sukcesem w projekcie, w którym niebagatelną rolę odgrywał czas, różnorodność wymagań i lokalizacja miejsca pracy. Podobna oferta może być cenna dla organizacji, chcących maksymalnie uprościć i zwiększyć efektywność procesów na obszarze rekrutacji.