Opublikowano: 12.10.2020
Autor wpisu:Sonia Poziemska
Sonia Poziemska
12.10.2020
Blog EWL

Rekrutacja pracowników w trybie remote

Na zdjęciu widać mężczyznę w białej koszuli, który korzysta z laptopa podczas wideorozmowy. Na ekranie laptopa wyświetla się inny uśmiechnięty mężczyzna w garniturze i okularach korekcyjnych.

Rekrutacja pracowników w trybie remote. Czyli o pozyskiwaniu pracowników w czasie pandemii.

Marzec 2020 roku wymusił na firmach wiele zmian. Tam gdzie było to możliwe pracownicy przeszli na tryb pracy zdalnej lub wprowadzano model hybrydowy (np. tydzień pracy zdalnej i tydzień pracy w biurze). Przeorganizowano miejsca pracy w biurach i na halach produkcyjnych, tak, aby zachować jak najwyższe standardy bezpieczeństwa. Do strefy on-line przeniesiono spotkania, konferencje i szkolenia. W trybie remote odbywają się także rekrutacje – zarówno na stanowiska specjalistyczne, jak i blue collars. Czy rekrutacje zdalne zostaną z nami także po pandemii? Jak nowoczesne technologie pozwalają usprawnić proces pozyskiwania kandydatów? Przeczytajcie nasz artykuł.

Weryfikacja kandydatów w wersji on-line

Kandydat wysłał do nas CV. Wcześniej, gdyby profil Kandydata pasował do oferowanego stanowiska pracy, umówilibyśmy spotkanie bezpośrednio w siedzibie naszej firmy. Spotkania rekrutacyjne mają na celu sprawdzenie kilku rzeczy. Po pierwsze: motywacji pracownika do podjęcia pracy. To, czy kandydat przyjdzie na spotkanie jest, w wielu przypadkach, pierwszym testem jego chęci przyjęcia oferty pracy. Szczególne znaczenie ma to w rekrutacjach na stanowiska niższego szczebla, kiedy oferta jest jedną z wielu dostępnych na rynku. Czy można zweryfikować motywację pracownika w trybie on-line? Oczywiście, że tak. Rekrutując pracowników w trybie zdalnym coraz powszechniej używane są platformy jak np. meet czy skype, które pozwalają połączyć się z potencjalnym kandydatem i przeprowadzić rozmowę video, która tylko nieznacznie odbiega od spotkanie off-line.

Digitalizacja procesu rekrutacji pozwala także na bieżąco informować kandydatów o statusie ich aplikacji. Nowoczesne technologie umożliwiają skrócenie dystansu między pracodawcą a kandydatem. Potencjalnym pracownikom już na etapie rekrutacji przedstawiane są filmy video prezentujące miejsce pracy, zakres obowiązków i zasady obowiązujące w firmie. To przekłada się bezpośrednio na pozytywne candidate experience i buduje markę pracodawcy bez nakładów na marketing i employer branding.

Co więcej, dzięki rekrutacjom w trybie zdalnym coraz częściej stosowane są różnego rodzaju testy sprawdzające np. umiejętność logicznego myślenia, zdolności matematyczne, spostrzegawczość czy precyzyjność. Przeprowadzenia testów on-line jest tańsze, szybsze i bardziej efektywne. Nie ma konieczności angażowania rekrutera, bo wyniki oblicza system, a do zadań może podchodzić jednocześnie nawet kilkudziesięciu kandydatów. Nowe narzędzia i platformy wspierające procesy rekrutacji remote pojawiają się niemal każdego dnia, a firmy, które decydują się na ich wykorzystanie nie tylko skutecznie pozyskują pracowników, ale także budują przewagę konkurencyjną.

Sonia Poziemska

Zapisz się do Newslettera EWL

Otrzymuj podobne wiadomości na swoją skrzynkę mailową