Opublikowano: 12.10.2020
Autor wpisu:Sonia Poziemska
Sonia Poziemska
12.10.2020
Blog EWL

Rekrutacja pracowników w trybie remote

Na zdjęciu widać mężczyznę w białej koszuli, który korzysta z laptopa podczas wideorozmowy. Na ekranie laptopa wyświetla się inny uśmiechnięty mężczyzna w garniturze i okularach korekcyjnych.

Rekrutacja pracowników w trybie remote. Czyli o pozyskiwaniu pracowników w czasie pandemii.

Marzec 2020 roku wymusił na firmach wiele zmian. Tam gdzie było to możliwe pracownicy przeszli na tryb pracy zdalnej lub wprowadzano model hybrydowy (np. tydzień pracy zdalnej i tydzień pracy w biurze). Przeorganizowano miejsca pracy w biurach i na halach produkcyjnych, tak, aby zachować jak najwyższe standardy bezpieczeństwa. Do strefy on-line przeniesiono spotkania, konferencje i szkolenia. W trybie remote odbywają się także rekrutacje – zarówno na stanowiska specjalistyczne, jak i blue collars. Czy rekrutacje zdalne zostaną z nami także po pandemii? Jak nowoczesne technologie pozwalają usprawnić proces pozyskiwania kandydatów? Przeczytajcie nasz artykuł.

Weryfikacja kandydatów w wersji on-line

Kandydat wysłał do nas CV. Wcześniej, gdyby profil Kandydata pasował do oferowanego stanowiska pracy, umówilibyśmy spotkanie bezpośrednio w siedzibie naszej firmy. Spotkania rekrutacyjne mają na celu sprawdzenie kilku rzeczy. Po pierwsze: motywacji pracownika do podjęcia pracy. To, czy kandydat przyjdzie na spotkanie jest, w wielu przypadkach, pierwszym testem jego chęci przyjęcia oferty pracy. Szczególne znaczenie ma to w rekrutacjach na stanowiska niższego szczebla, kiedy oferta jest jedną z wielu dostępnych na rynku. Czy można zweryfikować motywację pracownika w trybie on-line? Oczywiście, że tak. Rekrutując pracowników w trybie zdalnym coraz powszechniej używane są platformy jak np. meet czy skype, które pozwalają połączyć się z potencjalnym kandydatem i przeprowadzić rozmowę video, która tylko nieznacznie odbiega od spotkanie off-line.

Digitalizacja procesu rekrutacji pozwala także na bieżąco informować kandydatów o statusie ich aplikacji. Nowoczesne technologie umożliwiają skrócenie dystansu między pracodawcą a kandydatem. Potencjalnym pracownikom już na etapie rekrutacji przedstawiane są filmy video prezentujące miejsce pracy, zakres obowiązków i zasady obowiązujące w firmie. To przekłada się bezpośrednio na pozytywne candidate experience i buduje markę pracodawcy bez nakładów na marketing i employer branding.

Co więcej, dzięki rekrutacjom w trybie zdalnym coraz częściej stosowane są różnego rodzaju testy sprawdzające np. umiejętność logicznego myślenia, zdolności matematyczne, spostrzegawczość czy precyzyjność. Przeprowadzenia testów on-line jest tańsze, szybsze i bardziej efektywne. Nie ma konieczności angażowania rekrutera, bo wyniki oblicza system, a do zadań może podchodzić jednocześnie nawet kilkudziesięciu kandydatów. Nowe narzędzia i platformy wspierające procesy rekrutacji remote pojawiają się niemal każdego dnia, a firmy, które decydują się na ich wykorzystanie nie tylko skutecznie pozyskują pracowników, ale także budują przewagę konkurencyjną.

Sonia Poziemska

Popularne

Zapisz się do Newslettera EWL

Otrzymuj podobne wiadomości na swoją skrzynkę mailową