Jeśli remontowałaś niedawno mieszkanie lub naprawiałeś samochód, to pewnie wiesz, że dobry fachowiec jest na wagę złota. Doradzi, podsunie rozwiązanie, a efekt jego pracy będziemy tożsamy z Twoimi oczekiwaniami. Czy usługi takiego specjalisty będziesz polecał znajomym? Pewnie tak. W tym właśnie tkwi sekret sukcesu marketingu szeptanego, który jest podstawą budowania programów poleceniowych. Systemy te stosuje się w międzynarodowych korporacjach, dużych i średnich firmach oraz małych, często jednoosobowych działalnościach. Bazując na zadowolonych klientach przedsiębiorstwa rozwijają swój biznes wprowadzając np. karty lojalnościowe czy zniżki i gratisy za polecenie produktu innym.

Z programów partnerskich korzystają nie tylko specjaliści od marketingu B2C. W działach HR coraz częściej wprowadza się system poleceniowy dla pracowników. Jak to wygląda w praktyce? Najprościej mówiąc: „Jeśli jesteś zadowolony z pracy u nas i znasz kogoś, kto również mógłby z nami pracować – poleć mu naszą firmę. My zyskamy wartościowego pracownika, a Ty dostaniesz bonus w postaci premii”. Dzięki programom poleceniowym przedsiębiorstwa zyskują pracowników, których poziom rotacji jest potencjalnie niższy. Dlaczego? Bo taki pracownik już słyszał o firmie. Wie jak się w niej pracuje. Ma znajomego czy członka rodziny, z którym może zorganizować np. wspólny transport do pracy.

Programy partnerskie działają także na płaszczyźnie B2B. Firmy kierujące się zasadą win – win, wprowadzają dla swoich partnerów biznesowych systemy poleceniowe, dzięki którym mogą zyskać nowych kontrahentów. A co z tego ma przedsiębiorca, który przystępuje do takiego programu? Dzięki poleceniom usług kompetentnego partnera zaprzyjaźnionym firmom czy kontrahentom może zyskać np. rabat na fakturze czy darmowy dostęp do dodatkowej usługi. Dzieląc się wiedzą i rozwiązaniami, które sprawdziły się w Twojej firmie budujesz otwarty i przyjazny biznes i integrujesz swoje otoczenie. Kontrahenci, którzy skorzystają zaproponowanego przez Ciebie rozwiązania będą skłonni bardziej zaufać Twojej firmie, a także dzielić się z nią swoimi kontaktami i dobrymi praktykami.

O programie partnerskim wprowadzonym przez EWL możecie dowiedzieć się więcej tutaj.